27.06.2021 – WYJAZD DO KRAKOWA; OPERA-MOZART I „COSI FAN TUTTE”

COSI FAN TUTTE
 Wolfgang Amadeus Mozart


Reżyseria: Jerzy Stuhr
Kierownictwo muzyczne: Tomasz Tokarczyk

27.06.2021r – NIEDZIELA
WYJAZD DO  OPERY KRAKOWSKIEJ

* Wyjazd o godzinie 10-tej z przystanku autobusowego na Dolnych Alejach 3-go Maja
* Przejazd do Krakowa
* Spotkanie z przewodnikiem o godzinie 13.30- zwiedzanie m.in: Barbakan i Mury Obronne
* Czas wolny w centrum – ok 2,5 godziny
* Godzina 17.45: przejazd pod operę.
Spektakl rozpoczyna się o godz. 18.30 i trwa 3 godziny
*Powrót do Zakopanego ok g 23.30.
Koszt za przejazd przewodnika i bilety na spektakl; rząd I, II, III lub XII – 115zł
 Dodatkowo: bilety wstępu do zwiedzanych obiektów

UWAGA.   Proszę o wpłatę do 07 czerwca.
ZAPISY: BIURO TURYSTYCZNE „HEJ”
34-500 Zakopane, Zamoyskiego 9/6, kom;  606 27 55 13

O spektaklu:

Obsada:

FIORDILIGI  |  Katarzyna Oleś-Blacha (29.05., 27.06.), Iwona Socha (30.05., 26.06.)

DORABELLA  |  Monika Korybalska (29.05., 27.06.), Agnieszka Cząstka-Niezgódka (30.05., 26.06.)

DESPINA  |  Paula Maciołek (29.05., 27.06.), Zuzanna Caban (30.05., 26.06.)

GUGLIELMO  |  Adam Szerszeń (29.05., 27.06.), Michał Kutnik (30.05., 26.06.)

FERRANDO  |  Adrian Domarecki (29.05., 27.06), Jarosław Bielecki (30.05., 26.06.)

DON ALFONSO  |  Robert Gierlach (29.05., 27.06.), Sebastian Marszałowicz (30.05., 26.06.)

Uważa się, że tematem „Wesela Figara” jest poszukiwanie szczęścia w miłości, „Don Giovanni” to traktat o niemożności kochania, natomiast „Così fan tutte” opowiada o niedoskonałości stosunków damsko-męskich, rozpiętych między ideą miłości a pokusami seksu. Mozart ukończył „Così fan tutte, ossia La scuola degli amanti” czyli „Tak czynią wszystkie albo Szkoła kochanków” pod koniec 1789 roku i już w styczniu w wiedeńskim Burgtheater odbyła się premiera pod batutą samego kompozytora. Temat, oparty na wydarzeniach, o których się w Wiedniu mówiło, podsunął mu podobno sam cesarz. Libretto napisał niezastąpiony  Lorenzo da Ponte, w następnym stuleciu krytykowany za błahość intrygi, co wynikało raczej z klimatu epoki i obyczajowych kontekstów niż obiektywnych ocen. Dopiero wiek XX, ściślej, druga jego połowa, przywrócił wartość dziełu, w którym współcześni odnaleźli odbicie własnych niepokojów, pragnień, odczuć i wątpliwości. Tematem „Così fan tutte” jest zamiana partnerów między parami kochanków i wystawienie na próbę wierności, oczywiście kobiet przez mężczyzn w imię zakładu o to, że „tak czynią wszystkie”.  No, i jak wyjdą obie płcie z tej próby? Ta podszyta cynizmem historia kończy się  oczywiście dobrze, wszak dzieło to najbardziej klasyczna opera buffa. Sam kompozytor nie pozwoliłby popaść nam w pesymistyczne nastroje, wszak muzyka łagodzi obyczaje. Mozart, jak pisze Piotr Kamiński, „zmierza do jasno wyznaczonego dramaturgicznego celu: skoro mowa o pożądaniu, zmysłach, zakazanych rozkoszach i miłosnych opałach, muzyka łechce nas nieustannie, igra instrumentalną barwą i inwencją, pieści i wystawia pazurki”. Spektakl we współpracy z Tomaszem Tokarczykiem, kierownikiem muzycznym, przygotowuje aktor, reżyser i pedagog, znawca kultury i języka włoskiego, Jerzy Stuhr. To trzecia realizacja tego znakomitego twórcy dla naszej sceny, po wspaniale przyjętych i nagradzanych „Don Pasquale” i „Cyruliku sewilskim”.

Zobaczcie reportaż z przygotowan
https://opera.krakow.pl/spektakle/cosi-fan-tutte#details